Damen Digital Solutions, oddział ds. usług cyfrowych w ramach grupy Damen Shipyards, oraz NavyX, program innowacji Brytyjskiej Królewskiej Marynarki Wojennej (Royal Navy), ogłaszają współpracę. Strony wspólnie pracują nad stworzeniem nowych rozwiązań mających na celu zwiększenie operacyjności morskich działań opartych na platformie danych Damen Triton.
Pojedynczy ster klapowy Barke został dostarczony przez Damen Marine Components (DMC) do stoczni Holland Shipyards Group w Hardinxveld-Giessendam. Tam został zamontowany na statku badawczym RV Prinsesse Ingrid Alexandra, który został zbudowany dla Norweskiego Instytutu Badań Morskich (IMR).
Dla ekipy MEWO S.A. ubiegły rok okazał się rekordowy pod względem przeprowadzonych badań geofizycznych i hydrograficznych. W 2022 r. dokonali pomiarów batymetrycznych, sonarowych i magnetometrycznych na profilach o łącznej długości niemal 45 tys. km. W rezultacie rozpoznano 3,3 tys. km kwadratowych powierzchni dna morskiego – to 6 razy tyle, ile wynosi terytorium Warszawy.
Norweska spółka naftowo-gazowa dokonała wyjątkowego odkrycia w obszarze złóż Goliat na Morzu Barentsa u wybrzeży Norwegii.
Grupa GeoFusion poinformowała o nowym kontrakcie z niemieckim deweloperem offshore, RWE. W ramach istniejących obecnie dwóch kontraktów polska firma ma wykonać badania dna morskiego na potrzeby projektów morskiej farmy wiatrowej F.E.W. Baltic II.
W warszawskim biurze Ørsted powstaje inżynieryjne centrum kompetencji do obsługi morskich farm wiatrowych.
Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej (BHMW) właśnie wzbogaciło się o kolejną jednostkę pływającą. Nie jest to jednak okręt, a supernowoczesny autonomiczny pojazd nawodny.
W dzisiejszej odsłonie serii, dotyczącej morskiej energetyki wiatrowej na świecie, autorzy postarają się w sposób lapidarny przybliżyć regulacje dotyczące inwestycji morskich farm wiatrowych na obszarach morskich, jurysdykcyjnie podległych Zjednoczonemu Królestwu Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.
W celu uzyskania danych służących do szacowania efektywności zarybiania rybami wędrownymi, bardzo często znakuje się wypuszczane ryby. Zabieg ten dostarcza również cennych informacji pozwalających na uzupełnienie wiedzy na temat ekologii poszczególnych grup ryb. Do najczęściej stosowanych metod zaliczyć można znakowanie fizyczne, polegające na umieszczeniu znaczka zawierającego informacje (m.in. kogo powiadomić o złowieniu ryby) wewnątrz ciała ryby lub na jej powierzchni.
Zbieranie danych, ich analiza oraz inteligentne wykorzystanie w przedsiębiorstwie to główne elementy systemu tworzonego przez gdyńską firmę. Poza informacjami z zainstalowanych przez SeaData czujników (YetiBox) ich klienci mają dostęp do prognozy pogody, pomiarów meteorologicznych, publicznych stacji kontroli jakości powietrza, danych satelitarnych oraz symulacji numerycznych (np. prognoza jakości powietrza).
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie